Miele Laundry Club

Branding en visual design voor een wasservice van Miele

Met de Miele Laundry Club heeft Miele een nieuw servicemodel in de markt gezet die de vuile was bij particulieren thuis ophaalt en binnen 48 uur gewassen en gestreken weer terug bezorgt. Perfect schone kleding in een handomdraai. 

Het team is eind 2017 gestart om te kijken hoe ze deze service in de markt gingen zetten. Aimforthemoon vroeg mij om het visuele stuk op te pakken zoals de branding, drukwerk en het visual design van de web applicatie en de landingpage. 

Miele is al 115 jaar expert in wassen. Desalniettemin verliezen ze de laatste jaren terrein, met name online en bij de doelgroep onder de 50. Daarom is Miele op zoek naar nieuwe business modellen die beter aansluiten bij de wensen van moderne jongvolwassenen.

In Amsterdam liep op in 2018 de eerste pilot van Miele Laundry Club. Het gehele wasproces werdt in een eigen wasserette uitgevoerd. Voor het halen en brengen van de was is een distributiepartner aangesloten. Na een succesvol eerste jaar hebben ze besloten om een aantal belangrijke wijzigingen door te voeren aan de Miele Laundry Club waardoor er op dit moment geen actieve was service meer is.

De templates die ik heb gebruikt voor de mockups zijn van Pixeden en de afbeelding op het drukwerk is een  foto van Renata Fraga via Unsplash.